FAQ

Zestawy wzmacniające

Pytanie: Którą częstotliwość wybrać?

Odpowiedź: Nie ma na to prostej odpowiedzi. To zależy od tego czy chcemy wzmocnić jednego, czy kilku operatorów, od jego/ich sygnałów dostępnych na zewnątrz obiektu. Od tego czy chodzi nam wyłącznie o rozmowy telefoniczne, czy o szybką transmisję danych, a może o jedno i drugie. Częstotliwość z którą aktualnie łączy się telefon można sprawdzić używając odpowiednich aplikacji dostępnych na androida. Możemy to również dla ciebie sprawdzić.

Pytanie: Czy muszę wiedzieć gdzie jest nadajnik operatora?

Odpowiedź: Nie. Jednakże w przypadku wyboru zestawu z anteną zewnętrzną kierunkową, dużo łatwiej precyzyjnie ustawić urządzenie. Jeśli podasz nam miejsce gdzie ma być zainstalowany system możemy przygotować mapkę i dołączyć ja do instrukcji w zestawie.

Pytanie: Jak podłączyć telefon komórkowy do wzmacniacza?

Odpowiedź: Telefonu nie trzeba w żaden sposób łączyć ze wzmacniaczem. Przewody które występują w zestawie, służą do połączenia anteny zewnętrznej ze wzmacniaczem i wzmacniacza z anteną wewnętrzną. Telefon łączy się z zestawem bezprzewodowo i nie wymaga logowania.

Pytanie: Chcę wzmocnić zasięg modemu LTE, którego zestawu użyć?

Odpowiedź: W przypadku LTE modemy bardzo często wyposażone są w złącza do których można podłączyć anteny zewnętrzne. Polecamy w takim przypadku wybór anteny pasywnej do LTE i przewodu odpowiedniej długości.

Pytanie: Chcę wzmocnić rozmowy i transmisję LTE dwóch operatorów. Czy muszę mieć dwa osobne zestawy?

Odpowiedź: Nie ma takiej potrzeby. W większości przypadków w takiej sytuacji można zastosować system 2 lub 3-zakresowy. Polecamy kontakt z nami.

Pytanie: Czy są wzmacniacze które nie wymagają instalacji zewnętrznej, okablowania?

Odpowiedź: Tak, znajdziesz je również w naszej ofercie. Polecamy je szczególnie do pomieszczeń gdzie nie  ma możliwości zastosowania anteny zewnętrznej (konserwator zabytków, lub  administrator nie wyraził zgody na umieszczenie anteny na zewnątrz. itp.).

Pytanie: Jak zamówić zestaw z przewodem innej długości?

Odpowiedź: Możesz do nas zadzwonić, albo umieścić w koszyku zestaw + ilość dodatkowych bieżących metrów odpowiedniego kabla i adnotację w uwagach do zamówienia. Jeśli zamówisz zestaw np. z dwoma przewodami 15+15m, możesz również zamienić je na dwa np. 22+8m bez dodatkowej opłaty, wpisując to w uwagach. Ponieważ przygotowujemy i testujemy kable przed wysyłką, (a kurier nie lubi czekać) realizacja wysyłki może się opóźnić o 1 dzień roboczy.

Pytanie: Czy mogę zainstalować antenę zewnętrzną na strychu pod dachem?

Odpowiedź: Nie. Antena zewnętrzna musi być zainstalowana na zewnątrz budynku (maszt na kominie, elewacja), w oddaleniu od anteny wewnętrznej, zapewniającym odpowiednią izolację między antenami.

Pytanie: Co jeśli zestaw się nie sprawdzi?

Odpowiedź: W pierwszej kolejności prosimy o kontakt, ponieważ większość problemów udaje się rozwiązać podczas rozmowy telefonicznej, odpowiednio konfigurując telefon i system wzmacniający. Jesteśmy po to żeby rozwiązywać problemy w najbardziej skomplikowanych przypadkach. Jeśli mimo kontaktu z naszą pomocą techniczną nie uda się rozwiązać problemu, oferujemy możliwość wymiany lub zwrotu zestawu. Wystarczy zgłosić taką chęć w terminie 30 dni od zakupu a my przekażemy dalsze wskazówki co należy zrobić.

Pytanie: Nie chcę sam instalować zestawu. Czy możecie mi go zainstalować i skonfigurować?

Odpowiedź: Mamy sieć instalatorów z którymi współpracujemy. Usługa instalacji jest dodatkowo płatna.

Privacy Preference Center